Fajah Lourens wordt de nieuwe ambassadrice van Stichting Kinderen van de Voedselbank. De Stichting Kinderen van de Voedselbank zet zich voor zo'n 34.000 kinderen in die zijn aangesloten bij een voedselbank. De stichting hanteert hiervoor een uniek concept en geeft als enige organisatie in Nederland kledingpakketten uit voorzien van nieuwe kleding, nieuwe schoenen en speelgoed. Kinderen krijgen tweemaal per jaar zo'n pakket. Eenmaal met zomerkleding en een pakket voor de winter. Dat meldt de Stichting.
Fajah heeft in haar jeugd ook te maken heeft gehad met armoede en weet dus hoe het is om afhankelijk te zijn van tweedehands kleding. Fajah zegt dan ook te begrijpen hoe erg is het is voor een kind om maatschappelijk te worden uitgesloten omdat ze er net even een tikje anders uitzien.
Fajah wilde maar onder één voorwaarde ambassadrice worden en dat was als ze zich actief kon gaan inzetten voor de kinderen en de organisatie. Fajah wil de organisatie nog meer onder de aandacht brengen om zo het taboe op kinderarmoede bespreekbaar te maken en zich actief gaan bezig houden met fondsen werven en leuke acties voor de kinderen.
Door: Redactie Nationale Zorggids