Normal_2558

Franciscus Ziekenhuis Roosendaal heeft een nieuwe wervingswebsite gelanceerd www.alsjijeensophetpuntkomt.nl met daaronder twee moderne doelgroepsites gericht op de werving van Operatie-assistenten en Anesthesiemedewerkers.

Door in te spelen op de twijfels die het operatiepersoneel heeft over hun carrière gecombineerd met de modernste wervingsmethodieken, hoopt Franciscus Ziekenhuis Roosendaal nieuw en extra talent aan te kunnen trekken voor een carrière in hun ziekenhuis. De campagne is in samenwerking met Campaign Group ontwikkeld.

Operatie-assistenten en Anesthesiemedewerkers zijn schaars en weinig mobiel
Naast het feit dat zowel Operatie-assistenten als Anesthesiemedewerkers erg schaars zijn, geeft een groot deel van de doelgroep aan niet van plan te zijn om van werkgever te wisselen. Een van de belangrijkste redenen is dat het werk in principe overal hetzelfde is en dat ze het bij hun huidige werkgever prima naar hun zin hebben.

Franciscus Ziekenhuis Roosendaal speelt hier juist op in door Operatie-assistenten en Anesthesiemedewerkers te laten zien wat werken in het FZR zo uniek maakt. Met filmpjes van echte medewerkers en 14 verschillende thema's wordt een kijkje in de keuken gegeven. Het doel hiervan is om nieuw arbeidspotentieel naar het FZR te bewegen en mensen (opnieuw) enthousiast te maken voor het vakgebied van Operatie-assistent en Anesthesiemedewerker.

Moderne wervingsmethodieken
In plaats van groots te adverteren is juist gekozen om heel gericht de dialoog met de doelgroep te zoeken. Hierbij staan de eigen medewerkers en dus toekomstige collega's centraal om met elkaar in gesprek te gaan. Een korte weergave van de wervingsmethodieken is hieronder opgesomd:

-Integratie met Hyves, LinkedIn en Twitter;
-Eigen YouTube kanaal met filmpjes van de medewerkers;
-Zoekmachine geoptimaliseerde doelgroepsites;
-Live Chat;
-Laagdrempelige contactmogelijkheden, zoals een terugbelformulier en de mogelijkheid om deel te nemen aan een meeloopdag;
-14 verschillende landingspages die inspelen op de motieven van de doelgroepen;
-Werving via Social Media en Google.

"Met deze doelgroepsites willen we op een authentieke manier laten zien hoe interessant werken in het FZR is. Mensen die twijfelen of ze wel op de juiste plek werken, veel moeten reizen of weer terug willen in het vakgebied gaan we aanspreken en ze enthousiast maken om hun carrière te vervolgen in het FZR," aldus Jeffrey Kanters, Hoofd OK/CSA.