AMSTERDAM (Novum) - Coca-Cola Nederland gaat zich mengen in de strijd om obesitas. De frisdrankgigant start een campagne om consumenten bewust te maken op de gevaren van het innemen van te veel suikers en te weinig lichaamsbeweging.
In reclamespotjes voor Coca-Cola wordt duidelijk gemaakt hoeveel calorieën er in een flesje of blikje zitten. Vervolgens is te zien wat consumenten kunnen doen om die calorieën weer te verbranden. Wie daar geen zin in heeft, kan beter kiezen voor een caloriearme lightversie, stelt het bedrijf.
"Obesitas is een ernstig probleem dat ons allen bezighoudt. Coca-Cola is vastberaden meer maatregelen te nemen om dit probleem gezamenlijk aan te pakken", stelt een woordvoerder in een verklaring. Coca-Cola introduceerde eerder behalve Coca-Cola Light ook Coca-Cola Zero, waarmee het merk ook al inspeelde aan de behoefte aan caloriearme frisdrank.
In een blikje cola van 0,33 liter zit ongeveer 35 gram suiker.