In Amsterdam, Amstelland-Meerlanden en Haarlemmermeer hangen sinds deze week in abri’s en bushokjes foto’s en opvallende teksten van zorgorganisatie Amstelring. Met de campagne ‘Bij Amstelring werken mensenmensen’ profileert de organisatie zich op de arbeidsmarkt en schetst het een ander beeld van werken in de ouderenzorg. De campagne is ook te vinden op social media en bedrijfsauto’s en in huis-aan-huisbladen. Dit meldt Amstelring.
Met de campagne wil Amstelring niet alleen nieuwe medewerkers aantrekken, maar zichzelf ook op de kaart zetten als werkgever. Een derde doel is het boosten van het imago van werken in de ouderenzorg. Projectleider Fleur Weisbard zegt dat het belangrijk is voor werkgevers om een eigen gezicht en karakter te hebben én tegelijkertijd de kansen mogelijkheden te laten zien.
Eenzijdig beeld
Bestuurder Inge Borghuis van Amstelring ziet dat mensen vaak een eenzijdig beeld hebben van wat medewerkers in de ouderenzorg doen. Amstelring zet zich in voor diversiteit en biedt banen van betekenis, aldus Borghuis. “Met deze campagne laten we zien wie we zijn. En je krijgt een heel ander beeld van onze cliënten: mensen met levenservaring en met humor. De mens (blijven) zien is ons uitgangspunt.”
Door: Nationale Zorggids / Johanne Levinsky
Afbeelding: Amstelring