Een dagje naar het strand of een ander gezellig uitstapje. Voor veel ouderen is het niet vanzelfsprekend. Daarom is het Nationaal Ouderenfonds heel dankbaar dat Dirk van den Broek voor de vierde keer een statiegeldactie heeft gehouden ten behoeve van eenzame ouderen. Klanten van Dirk konden gedurende acht weken hun statiegeldbonnen doneren aan het Nationaal Ouderenfonds. In totaal werd hiermee 45.732,83 euro ingezameld. De cheque is op donderdag 13 september uitgereikt tijdens een rondvaart met de Jordaanboot in Amsterdam. Dit meldt Nationaal Ouderenfonds.
Voor het vierde jaar op rij heeft supermarkt Dirk gekozen voor het Nationaal Ouderenfonds. Tara van Klooster, brandmanager Dirk van den Broek: “De supermarkt vervult een centrale rol in de sociale contacten van ouderen in buurten en wijken. Daar treffen mensen elkaar en is er even echte aandacht voor elkaar. Voor ons het is daarom een heel tastbaar doel om de opbrengst van de statiegeldactie aan te doneren. Door het ouderenfonds worden meer ouderen uit de eenzaamheid gehaald. Dat wij daar een steentje aan bij kunnen dragen, is natuurlijk fantastisch.”
Het Nationaal Ouderenfonds is blij met de actie en de daaraan gekoppelde opbrengst. “We zijn natuurlijk geweldig blij met de inzet van alle filialen en het resultaat; zo’n overweldigend bedrag. Hiermee kunnen we verder met alle mooie activiteiten die wij organiseren voor ouderen zodat ze kunnen blijven meedoen aan de maatschappij en niet vereenzamen. We zijn Dirk van den Broek en de klanten van de supermarkt erg dankbaar”, zegt Corina Gielbert van het Nationaal Ouderenfonds.
Over het Nationaal Ouderenfonds
Het Nationaal Ouderenfonds steunt ouderen in Nederland met concrete diensten en activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn de BoodschappenPlusBus, OldStars, de Zilverlijn, de stranduitjes en de kerstdiners. Alle diensten en activiteiten zijn gericht op het stimuleren van sociale contacten en zelfredzaamheid van ouderen om zo eenzaamheid te bestrijden.
Door: Redactie Nationale Zorggids