Welzorg, één van de grootste leveranciers van hulpmiddelen aan mensen met een lichamelijke beperking en ouderen, kampt al tijden met leveringsproblemen. Honderden Nederlanders moeten daardoor soms maanden wachten op hun rolstoel of scootmobiel. Dat meldt RTL Nieuws.
Na een reorganisatie bij Welzorg in 2015, stroomden de klachten binnen. Bij de gemeente Nijkerk klaagden tweehonderd gebruikers van rolstoelen of scootmobielen. Ook in Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Den Bosch en Zwolle zijn klanten niet tevreden. Veel gemeenten hebben het contract met het commerciële bedrijf inmiddels opgezegd.
Vorig jaar beloofde Welzorg enkele keren beterschap, omdat de reorganisatie in 2017 afgerond zou zijn. Echter lijken de problemen nog steeds niet voorbij. “Kennis in de hoofden van onze medewerkers werd niet voldoende overgezet in de nieuwe systemen. Ook hadden we een aantal tegenvallers in de logistiek”, erkent directiesecretaris Michael van Nieuwkasteele. Het bedrijf zegt de problemen zo snel mogelijk te willen oplossen. Op dit moment staan er nog maximaal vijfhonderd klachten open.
Door: Redactie Nationale Zorggids