's Heeren Loo Zorggroep is de eerste organisatie die op landelijk niveau WhatsApp als contactmogelijkheid biedt voor cliënten binnen de gehandicaptenzorg. De organisatie vindt dat ze op alle laagdrempelige kanalen aanwezig moeten zijn. Dit meldt Zorgvisie.
De Zorggroep is dagelijks tussen 8.00 en 20.00 uur bereikbaar op Whatsapp. Volgens begeleider Hessel Rienstra gaat de toevoeging van Whatsapp bijdragen aan goede en snellere hulpverlening: “Zeker omdat binnenkomende berichten direct bij de juiste mensen in de regio terechtkomen zodat de zorg dichtbij blijft.” De zorg verplaatst zich steeds meer naar de online wereld, het is volgens Rienstra goed om ook via het internet persoonlijk contact te krijgen met de organisatie in plaats van open berichten via Facebook of Twitter.
“Grote zorgorganisaties kunnen soms log en afstandelijk overkomen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. WhatsApp is laagdrempelig en wij vinden dat we, op alle kanalen die mensen willen gebruiken, aanwezig moeten zijn”, zegt Kees Erends, lid van de raad van bestuur.
©Nationale Zorggids
Om :"de bedoeling" te vinden is deze actie voor de cliënten bedoeld of heeft het een ander doel. overigens een mooi streven.