Dat er problemen zijn met de levering van hulpmiddelen wordt sinds enige tijd almaar duidelijker en duidelijker. Maar hoe schrijnend de situatie in Den Haag kan zijn, laten Haagse politici nu weten. Zij willen dat Medipoint zo snel mogen zaken op orde krijgt en een einde maakt aan de lange wachttijden, verkeerde leveringen en slechte communicatie. Dit meldt Algemeen Dagblad.
Onder meer VVD, CU/SGP en Groep de Mos laten van zich horen. Medipoint in Den Haag is bij de Nationale Ombudsman al jaren bekend. Daar komen sinds klachten binnen over de slechte dienstverlening. Ook Raadslid Janice Roopram van Groep de Mos is op de hoogte van de klachten, omdat die ook regelmatig bij haar belanden.
Van het kastje naar de muur
“Iemand die maanden op een elektrische fiets moet wachten en daardoor gekluisterd is aan huis. Maar ook scootmobiels en verpleegbedden die gerepareerd moeten worden en dan duurt dat maanden voordat het opgelost is. Mensen worden van het kastje naar de muur gestuurd. Ze worden murw en haken soms af”, stelt Roopram. En dat is nog niet alles: politici spreken van verkeerde leveringen, hulpmiddelen die helemaal niet komen of foute maat banden voor rolstoelen.
Personeelstekort Medipoint
Rene Martens, directeur van Medipoint zegt zelf maar vier klachten te hebben ontvangen vanuit Den Haag. Toch is hij met de partijen eens dat verbetering nodig is. Er is sprake van personeelstekort bij de hulpmiddelenleverancier, waardoor met name afgelopen zomer een en ander misging.
Door: Nationale Zorggids
Geachte, als dat al zolang duurt op staande voet ontslag voor die algemeen directeur/general manager of hoe die mislukkeling ook genoemd wil worden, en mag gewoon niet gebeuren en al helemaal niet in deze sector