Afgelopen weekend kregen bijna 1.8000 verzekerden van Zilveren Kruis, Avéro Achmea, Prolife en Interpolis het bericht dat hun thuiszorg zou stoppen. Een foutje van moederonderneming Achmea, zo blijkt. De organisatie gebruikte een verkeerd bestand, waardoor een foutief bericht bij de klanten door de brievenbus viel. Een bericht dat voor veel onrust zorgde. Dat meldt de Leeuwarder Courant.
Dat Zilveren Kruis maatregelen neemt, klopt wel. Nieuwe klanten hebben een aparte machtiging nodig van Zilveren Kruis, anders krijgen de wijkzorgaanbieders zonder contract niet betaald. Deze wijkzorgaanbieders krijgen ook geen contract zonder betaalovereenkomst meer.
Cliënten van Thuiszorg West Friesland kregen afgelopen weekend per abuis een brief. Volgens Zilveren Kruis was dat een foutje omdat de zorginstelling wel een contract heeft met de zorgverzekeraar. Iets wat de thuiszorgorganisatie niet bekend voorkomt. “Voor zover wij weten waren we nog in gesprek. Voor 2017 hebben we sowieso een contract en voor 2018 dachten we er wel uit te komen. Dat maakt de hele situatie een beetje ongemakkelijk”, zegt woordvoerder Janet Jouwsma.
Door: Redactie Nationale Zorggids