Als externe klachtenbehandelaar voor zorggerelateerde klachten ontvangen we soms een klacht die je niet verwacht, maar die direct je medeleven aanspreken.
De laatste weken regent het in Nederland pijpenstelen, de waterstand is hoog, plassen op straat, fietsen in regenpak of toch maar met de auto.
Dat levert gewoon ook klachten op:
Goedemorgen.
Door het slechte weer kan ik helaas niet buiten werken.
Dit kost mij veel centjes en ik heb geen buffer.
Waar kan ik eventueel wat centjes lenen voor dat
Ik met mijn zaak niet meer verder kan wegens onkosten.
Hoor het graag van u.
Het is natuurlijk wel duidelijk dat we hier geen klacht hebben over een zorgaanbieder die bij ons is aangesloten. Maar de wanhoop is voelbaar.
Het is belangrijp om de juiste verwachtingen te wekken, dus heel duidelijk te zijn in dat deze persoon bij ons niet op het juiste adres is. We tonen begrip voor deze hele vervelende situatie en proberen mee te denken door te vragen of de persoon in kwestie al te rade is gegaan bij de gemeente.
Van deze klacht door naar de volgende.
Hallo
Ik heb een klacht over Randy, mijn pber. Ik moet in de regen fietsen voor het gesprek en hij wil niet naar mij toe komen. Ik vind het niet eerlijk, ze laten me in de steek.
Ja, hier kunnen we wel iets meer betekenen. We zoeken de gegevens erbij en de klachtenfunctionaris zo dicht mogelijk in de buurt van de cliënt en zorgaanbieder werkt wordt ingeschakeld.
Misschien volgt er een snelle oplossing, misschien is er meer dat dwars zit en is de emmer bijna vol. Laten we de laatste druppel voor zijn.
Chantal Geertman
Klachtenportaal Zorg