Iedere dag overlijden er meer dan 100 mensen aan hart- en vaatziekten. Dat is onacceptabel, dit aantal moet omlaag. De Hartstichting financiert onderzoek en geeft voorlichting en steun aan patiënten. Zij zetten zich in om meer levens te redden bij een hartstilstand.
Het consumentencollectief UnitedConsumers draagt de Hartstichting een warm hart toe. Daarom strijden zij mee in de strijd tegen hart- en vaatziekten. Met hun Like & Share actie in februari 2016 proberen zij zoveel mogelijk geld in te zamelen. Per like op hun actiepagina doneren zij 0,25 eurocent aan de Hartstichting. En voor elke like & share op het Facebook actiebericht doneren zij nog eens 0,25 eurocent. Een gul gebaar, waarmee zij nog vele mensenlevens hopen proberen te redden. Het gedoneerde bedrag gaat naar onderzoek, voorlichting, preventie en patiëntenbelangen.
De Hartstichting zet zich in om hart- en vaatziekten te verslaan. Zij zorgen voor wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten. Naast onderzoek geven zij voorlichting en steun aan patiënten en hun naasten. De Hartstichting zet zich in voor een hartgezonde toekomst voor alle kinderen. Want kinderen die gezond leven en eten, veel bewegen en niet roken hebben minder kans op hart- en vaatziekten.
Door heel Nederland organiseert de Hartstichting reanimatiecursussen en zorgt zij ervoor dat er op zoveel mogelijk plaatsen een AED (Automatische Externe Defibrillator) hangt. Op deze manier probeert de Hartstichting te voorkomen dat een hartstilstand buiten het ziekenhuis het einde van een mensenleven betekent.
Doordat de Hartstichting geen overheidsteun ontvangt, kan zij haar doel alleen bereiken dankzij vrijwilligers en donaties van particulieren en bedrijven. Help ook mee en bezoek de actiepagina van UnitedConsumers of het Facebook bericht.
© Nationale Zorggids