Minister Schippers van Volksgezondheid moet aan de Tweede Kamer uitleggen waarom zij in het tv-programma Linda’s Zomerweek reclame heeft gemaakt voor een gezichtscrème. Het zou volgens Kamerlid Renske Leijten (SP) gaan om een kliniek die direct gelieerd is aan een commerciële ziekenhuis-zorgaanbieder. Dat meldt de NOS.
“De minister vond het nodig om een gezichtscrème aan te prijzen”, zei Leijten in de Tweede Kamer. Ze wijst erop dat de minister zelf wijst op transparantie van artsen over hun banden met de farmaceutische industrie. Haar geloofwaardigheid staat nu op het spel, aldus Leijten.
Het Kamerlid wilde Schippers in een debat het vuur aan de schenen leggen, maar dat vonden andere Kamerleden te ver gaan. Het CDA, GroenLinks en de ChristenUnie zeiden dat ze een briefje van de minister aan de Tweede Kamer wel genoeg vonden. Kamerlid De Lange (VVD) vroeg zich af of de politiek zich niet beter druk kon maken over andere zaken. “Je komt terug van een zomerreces met tal van onderwerpen die in dit land spelen. Is dit nou het belangrijkste punt waar wij ons zorgen over moeten maken?”, vroeg hij zich af.
© Nationale Zorggids