Logo_sanquin_gladiator_ii

Sanquin Bloedvoorziening lanceert in samenwerking met de aankomende film Gladiator II een campagne die de waarde van bloeddonoren benadrukt. Waar de film de heldhaftige verhalen van Romeinse strijders uit het verleden belicht, zet Sanquin de hedendaagse helden in de vorm van bloed- en plasmadonors, in het zonnetje. Deze donors spelen immers een cruciale rol door vrijwillig bloed en plasma te geven waarmee jaarlijks duizenden levens worden gered. Dit meldt Sanquin.

Als eerbetoon aan deze helden onthult Sanquin een groot standbeeld, geïnspireerd op de Romeinse cultuur. Het 3D-geprinte beeld toont een donor in de afnamestoel en reist de komende weken door Nederland om het belang van bloeddonaties zichtbaar te maken. ”Onze donors plaatsen wij graag op een voetstuk”, verklaart Joyce Veekman, directeur Communicatie en Marketing bij Sanquin Zij zijn de helden die vrijwillig bloed en plasma geven zodat wij ervoor kunnen zorgen dat jaarlijks ruim 100.000 patiënten in Nederland een levensreddend bloedproduct of plasmamedicijn kunnen krijgen.

Naamgenerator

Om de Romeinse sfeer van de campagne te versterken, introduceert Sanquin ook een naamgenerator waarmee iedereen zijn eigen ‘Romeinse heldennaam’ kan ontdekken. Donors maken kans op prijzen, waaronder een reis naar Malta (een van de filmlocaties van Gladiator II) en toegang tot de exclusieve filmpremière.
Met deze campagne wil Sanquin meer aandacht vragen voor het levensreddende werk van bloeddonors en hoopt daarmee nieuwe donoren te inspireren. Voor meer informatie of om donor te worden, kunnen geïnteresseerden terecht op www.sanquin.nl/held.

Door: Nationale Zorggids