Van Erik die is omgeschoold van installatiemonteur naar zorgmedewerker in een Thomashuis, tot de bakker die dagelijks bezoek krijgt van de Herbergier-bewoners; het zijn slechts 2 portretten die tot leven komen in de kleurrijke en multimediale bundeling HerbergierVerbindt en ThomashuisVerbindt. De ruim dertig verhalen in totaal benadrukken op unieke wijze de 'impact' van kleinschalige zorg op de samenleving.
De lancering op maandag 3 september was dan ook een feestelijk moment op het kantoor van franchisegever De Drie Notenboomen (DDN), waar de 41 Herbergiers & 118 Thomashuizen deel van uitmaken. Samen met zorgondernemers van de Herbergiers en Thomashuizen, medewerkers, vrijwilligers, bewoners en de mensen uit de omgeving is er een unieke bundeling van verhalen tot stand gekomen. "De verbindende werking is één van de grote krachten van kleinschalige zorg zoals in een Herbergier en Thomashuis", zo laat DDN weten. "Met dit verhalenpalet willen we dat op een mooie manier laten zien aan iedereen."
De bundelingen zijn te vinden op www.thomashuis.nl en www.herbergier.nl: "We hebben ervoor gekozen om het een prominente plek te geven op de websites van beide formules. Op de homepage kun je er simpelweg niet langer omheen en dat verdienen de verhalen. We zijn zelf ook onder de indruk van het resultaat. Het is geweldig om te zien we er allemaal gebeurd rondom de huizen door het hele land. Ieder verhaal is het waard om verteld te worden en dat kan perfect op deze manier. We zijn begonnen met vijftien verhalen per website, maar deze zullen wekelijks aangevuld worden."
Unieke bundeling
Testimonials plaatsen op je website is uiteraard geen uniek idee, maar volgens DDN de wijze waarop de verhalen zijn gebundeld echter wel. "Ten eerste is er het multimediale aspect. De vertelsels komen niet enkel tot leven in de vorm van artikelen, maar ook middels filmpjes en audiofragmenten. Het geeft de bezoeker de gelegenheid om ondergedompeld te worden op de manier zoals hij of zij dat wil, en het houdt het geheel simpelweg boeiend. Ten tweede is er gebruikgemaakt van een duidelijk onderscheid in categorieën. De portretten zijn onderverdeeld in 'bewoners en hun geliefde', 'helpende handen' en 'buurt en omgeving'.
Dit maakt wat DDN betreft dat er een compleet en gevarieerd aanbod aan verhalen is ontstaan die "perfect weergeeft waar kleinschalige zorg voor staat": "Een inclusieve samenleving waarin mensen met of zonder beperking elkaar weten te vinden. Die betrokkenheid bij elkaar is typerend voor een kleinschalige woonvoorziening zoals een Thomashuis of Herbergier. De huizen staan middenin de samenleving en de verbinding gaat vaak haast als vanzelf. Dat ontdekten we nadrukkelijk tijdens het maken van HerbergierVerbindt en ThomashuisVerbindt. De verhalen liggen bij elk huis voor het oprapen."
(Dit is een advertorial)