Zorgverzekeraars hebben goed maatschappelijk imago
ZEIST – Jaarlijks meet adviesbureau Hope and Glory samen met onderzoeksbureau Motivaction het belang van het maatschappelijk gedrag van bedrijven. Uit de zogeheten Maatschappelijk Imago Monitor (MIM) blijkt dat zorgverzekeraars dit jaar hoog scoren, zo meldt Zorgverzekeraars Nederland.
Menzis werd vorig jaar nog vijfde, maar eindigt nu met een score van 6,14 op de tweede plaats. Ook de zorgverzekeraars CZ en VGZ doen het goed. Met een score van 5,80 (CZ) en 5,78 (VGZ) bezetten zij respectievelijk de zesde en zevende plaats. FrieslandCampina wordt met een 6,42 als beste gewaardeerd.
Het onderzoek werd afgelopen februari uitgevoerd, waarvoor in totaal 3.100 Nederlanders tussen 18 en 70 jaar gevraagd werden naar het belang dat zij hechten aan het maatschappelijk verantwoord ondernemen.
© Nationale Zorggids / Martijn Keitz