Om strategische keuzes te kunnen maken - en Contra Zorgbemiddeling - goed te kunnen managen ben ik begonnen met een leiderschapstraining. Tijdens deze training worden diverse onderwerpen behandeld: het maken van een missie en visie, een SWOT-analyse maken en worden de diverse rollen uitgewerkt van de mensen die in dienst komen of met wie ik ga samenwerken.
Vanuit marketing overwegingen is mij geadviseerd om te kiezen tussen een goedkope prijs of kwaliteit. Beide is niet mogelijk. Het blijkt namelijk dat de hersenen de combinatie van goede kwaliteit voor een lage prijs niet goed oppakken.
De nieuwe ontwikkelingen zullen ongetwijfeld iets met de prijs gaan doen. Zeker wanneer de externe inzet straks weer aan banden wordt gelegd omdat de besmettingsrisico’s weer groter worden. Maar wil je dat wel? Wil je gaan voor goedkopere tarieven als de belangen voor de cliënten anders zijn? En wat is dan goedkoop?
Hier heb ik goede over nagedacht en ik ben er een groot voorstander van om voor kwaliteit te gaan. Dat betekent niet dat de prijzen omhoog zullen gaan, maar uit mijn communicatie zal blijken dat ik voor kwaliteit ga en dat dat het belangrijkste aspect van Contra Zorgbemiddeling is. Wat de tarieven dan worden zie je wanneer je de PDF downloadt. Ik denk dat dit een verrassend positief effect zal hebben.
Kwalitatief goede zorg
Kwaliteit leveren in de zorg is moeilijk te toetsen. Uiteindelijk is de collega, waar jij als ondernemer mee samenwerkt, hierin bepalend wat vindt zij van de kwaliteit die jij levert? Je kan nog zo hard werken en alles tot in de puntjes verzorgd hebben, maar wanneer de collega ziet dat jij één keer op je telefoon hebt gekeken is dat wat er gesignaleerd wordt. Het bieden van kwaliteit is een moment opname in het aangaan van relaties.
Contra Zorgbemiddeling is een bureau wat graag de verantwoordelijkheid neemt, ook hierin. Ik wil dat wij daadwerkelijk streven naar de hoogst mogelijke kwaliteit. Ik wil hier toonaangevend in zijn. Ik wil hier leidend in zijn.
Zelf heb ik ideeën over waar een ondernemer aan moet voldoen. Als ondernemer ben je niet alleen bezig om je werk goed te doen, maar ook hoe jij jezelf goed kan profileren:
- Wat laat je wel en niet zien?
- Op welke manier communiceer je en sluit je aan bij de behoefte van je collega en het team?
- Welke communicatiestijl gebruik je en lukt het om als ondernemer dienend i.p.v. bepalend aanwezig te zijn?
Punten waar een standaard zzp’er zich niet mee bezig houdt en daar wil ik verandering in brengen! Ik ben van mening dat, wanneer een zzp’er zich als ondernemer, gedraagt er direct meer kwaliteit wordt geleverd.