Onduidelijke etiketten op voeding maken gezond eten een uitdaging
Om consumenten te ondersteunen bij het maken van gezonde keuzes, start de Consumentenbond de campagne ‘Gezonde Keuze’. De bond die opkomt voor de consument zegt continu bezig te zijn om onduidelijkheden, waaronder onduidelijke etiketten, aan de kaak te stellen. Niet alleen bij levensmiddelenfabrikanten, maar ook bij de overheid en supermarkten. Inmiddels is 46 procent van de consumenten zo ver dat het de informatie op een etiket niet meer vertrouwt.
Niet wachten op Nutri-Score
En dat vindt de Consumentenbond vervelend voor iedereen die in de supermarkt op zoek is naar gezonde keuzes. “Vandaar dat wij niet kunnen wachten tot het onafhankelijke voedselkeuzelogo Nutri-Score in 2021 zijn officiële intrede doet in de Nederlandse supermarkt”, aldus directeur Sandra Molenaar. De campagne van de Consumentenbond duurt tien weken en verspreid informatie over voeding, rust, balans en fitheid. Mensen kunnen zich aanmelden voor een reeks aan e-mails en ook zijn er online events die consumenten kunnen. Inschrijven is gratis.
Door: Nationale Zorggids