Het Zorgmarketingplatform introduceert met de Zorgmarketing Academie een compleet opleidingsprogramma voor zorginstellingen. Met praktische trainingen voor marketing, strategie en organisatie. Het doel is om zorginstellingen te helpen om marktgerichter, klantgerichter en innovatiever te worden. Dat meldt het Zorgmarketingplatform.
Zorginstellingen te maken met marktwerking, concurrentie, bezuinigingen en kritischer wordende patiënten en zorginkopers. Brancheorganisatie Actiz schat in dat één op de drie ouderenzorgorganisaties in 2016 in de problemen komt of zelfs over de kop gaat.
Om te kunnen overleven moeten zorgorganisaties marktgerichter, klantgerichter, ondernemender en innovatiever worden. Voor de meeste zorginstellingen zijn dat nieuwe onderwerpen waar men weinig ervaring mee heeft. Om zorgorganisaties daarbij te helpen is er nu de Zorgmarketing Academie. Met een compleet programma aan korte, leerzame en praktijkgerichte opleidingen.
Er zijn masterclasses op het gebied van marketing, communicatie, verkoop, service, strategie en organisatie. Bestemd voor marketingmanagers, communicatieadviseurs, directeuren, zorgmanagers, teamleiders en beleidsmedewerkers voor HRM, kwaliteit en innovatie.
©Nationale Zorggids