Oudere bezoeker met beperkingen wacht drie uur op taxi na bezoek aan Miniworld
14 oktober 2024 om 12:37
< 1 min lezen

Oudere bezoeker met beperkingen wacht drie uur op taxi na bezoek aan Miniworld

Een oudere bezoeker van Miniworld Rotterdam met fysieke en verstandelijke beperkingen heeft onlangs drie uur in de kou moeten wachten tot zijn taxi van Trevvel kwam opdagen. Directeur Marc van Buren van de miniatuurwereld noemt de situatie mensonterend. En ook het tehuis in Poortugaal van de man was in alle staten, maar is er tegelijkertijd niet van geschrokken dat het een situatie met Trevvel betrof. Inmiddels heeft het taxibedrijf haar excuses aangeboden. Er zou sprake zijn geweest van een vervelende samenloop van omstandigheden. Dit meldt NU.nl. 

Directeur Marc van Buren van Miniworld Rotterdam is bekend met Trevvel. Het bedrijf haalt wel eens vaker cliënten te laat op, maar hij heeft nog niet eerder meegemaakt dat iemand pas drie uur later wordt opgehaald. Hij is kwaad op het bedrijf en noemt het mensonterend en asociaal dat ze een kwetsbaar persoon zo lang hebben laten wachten. Volgens Trevvel zouden er drie taxi’s zijn langsgereden, maar konden ze de man niet vinden. “Sorry? We stonden met drie personeelsleden buiten, op elke hoek één, om uit te kijken naar de taxi”, zegt Van Buren.

Aangeslagen

De man bezoekt de miniatuurwereld sinds 2007 wekelijks en is dus groot fan van het park. Van Buren is er daardoor bekend mee dat hij met een taxi opgehaald moest worden. Iedereen stond ruim voor de afgesproken tijd in de startblokken, maar de taxi kwam niet opdagen. Ook niet toen Miniworld om 17.00 uur dicht ging. Pas na meerdere telefoontjes naar het taxibedrijf dat doelgroepenvervoer verzorgt, kwam om 18.30 uur een taxi om de man op te halen. Ondertussen vond het slachtoffer het alleen maar vervelend voor de medewerkers van het park. “Hij vond het zo vervelend voor ons, dat we niet naar huis konden.” En dat terwijl hij er volgens de directeur aangeslagen en verkleumd uitzag.

Trevvel en Miniworld gaan binnenkort het gesprek over het incident aan en willen afspraken maken om deze in de toekomst te voorkomen.

Door: Nationale Zorggids / Johanne Levinsky

Relevante artikelen

Alles van ouderenzorg
  • digitale toegankelijkheid
    • Gehandicaptenzorg

    Mensen met beperking hebben nog altijd veel moeite met regelen van zaken online

    Vandaag om 14:31
    • Gehandicaptenzorg

    Aangifte tegen zorgmanager die eerder ontslagen is vanwege agressie naar cliënten

    Vandaag om 09:58