Normal_4414769956_b4bc36c75e

Sinds afgelopen vrijdag werken alle locaties van Rivas Zorggroep met één geintegreerd elektronisch cliëntdossier. 6000 zorgprofessionals van ruim 50 locaties hebben nu toegang tot het geautomatiseerde systeem. Het systeem registreert alle zorg geleverd in ziekenhuizen, verpleeg- en verzorgingshuizen en kraamzorg, paramedische zorg en thuiszorg. Dit meldt DeStadGorinchem.nl

Het is voor het eerst dat het hele ketenproces geautomatiseerd is in één systeem. De cliënten van Rivas hebben dus sinds vrijdag één dossier die de hele organisatie gebruikt. De behandelaar kan dus alle gegevens inzien wanneer de cliënt van zorgonderdeel binnen de zorggroep wisselt. 
 
Geautoriseerde zorgverleners hebben daarnaast 7x24 uur toegang tot de meest actuele informatie, aldus het Rivas. Wel hebben zorgprofessionals alleen toegang tot die onderdelen uit het dossier die relevant zijn voor de behandeling of begeleiding. Het doel is door middel van het geautomatiseerde systeem het zorgtraject te stroomlijnen, de kans op fouten te verkleinen en de efficiëntie en de gebruiksvriendelijkheid te vergroten. Het uiteindelijke doel is tevens om cliënten in de nabije toekomst inzage te geven in hun eigen dossier. 
 
Aldus directeur Pieter de Kort is “de introductie van het dossier goed verlopen. Cliënten van Rivas hebben hiervan nauwelijks of geen hinder ondervonden." Voor het nieuwe systeem moesten 6 oudere systeem overgezet worden. 
 
© Nationale Zorggids