Sinds deze week is het meldpunt van Ieder(in) open voor iedereen die vragen of problemen heeft die te maken hebben met hun beperking. Mensen die bijvoorbeeld op problemen bij de aanvraag van voorzieningen voor thuis, op school of het werk stuiten, kunnen terecht bij het meldpunt. Dit meldt Ieder(in).
Het meldpunt is iedere dinsdag en donderdag telefonisch te bereiken tussen 10.00 uur en 12.00 uur en 14.00 uur en 16.00 uur. Op vrijdag is het meldpunt open tussen 10.00 en 12.00 uur. Wie belt naar het nummer 085 – 400 70 22 krijgt een medewerker aan de lijn. Mailen naar meldpunt@iederin.nl kan ook.
Wet- en regelgeving
Medewerkers van het Meldpunt Ieder(in) zijn goed op de hoogte van de wet- en regelgeving. Ze weten goed welke rechten iemand heeft en welke niet en bij welke instanties hij of zij moet aankloppen. Ook zijn ze er voor advies over het indienen van een bezwaar of klacht.
Registratie vragen en problemen
Ieder(in) registreert alle vragen en problemen die bij het meldpunt binnenkomen. Dit gebeurt volgens de regels van de privacywet. Indien gewenst anoniem. Knelpunten en problemen die mensen in het dagelijks leven tegenkomen, zijn belangrijke signalen voor de organisatie om mee te nemen in de politieke lobby.
Door: Nationale Zorggids