De Kindertelefoon heeft het momenteel veel drukker dan normaal. "Het is duidelijk dat kinderen ons nu echt nodig hebben, en we zetten echt alle zeilen bij om in deze tijd voor hen zo goed mogelijk bereikbaar te zijn", zegt directeur Roline de Wilde in de Leeuwarder Courant. Dit meldt het ministerie van Volksgezondheid.
NZG
Kindertelefoon erg druk door coronacrisis
-Volgens de krant voert de Kindertelefoon momenteel 1500 gesprekken per dag.
Op de website vermeldt de organisatie ook op dat het langer kan duren dan normaal om een medewerker te pakken te krijgen en verwijst daarom naar het forum: "Het is op dit moment drukker dan normaal aan de telefoon en op de chat. Het kan zijn dat je vaker een poging moet doen om iemand te spreken. Heb je al een kijkje genomen op ons forum? Daar kun je met leeftijdsgenoten over alles praten."
"Voor kinderen die te maken hebben met geweld of verwaarlozing kan het in deze periode voelen alsof er geen ontsnappingsmogelijkheden zijn. En ook gezinnen bij wie het meestal nog net goed (genoeg) ging, kunnen het op dit moment erg moeilijk hebben", zegt Marike van Gemert van de Academie voor Praten met Kinderen. Op haar website heeft zij een aantal tips geplaatst voor hulpverleners, jeugdbeschermers en leerkrachten om deze kinderen en hun ouders te helpen.
Door: Nationale Zorggids