24 november 2016 om 14:44
< 1 min lezen

Pgb-houders positief over service en ondersteuning zorgkantoren

Zorgkantoren krijgen van hun klanten een voldoende. Mensen die een persoonsgebonden budget (pgb) krijgen vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) vinden dat zorgkantoren de pgb-regeling op het gebied van administratie en ondersteuning goed uitvoeren. Dat blijkt uit onderzoek van Zorgverzekeraars Nederland, zo meldt de organisatie.

Bijna 1.800 pgb-houders reageerden op het onderzoek uitgevoerd door ResearchNed. De uitvoering van het pgb werd beoordeeld met een 71, en de ondersteuning die cliënten ontvangen met een 7,2. De pgb-houders kregen vragen over onder andere het verloop van de pgb-aanvraag, de zorgovereenkomsten en de huisbezoeken. 81 procent van de budgethouders ervaren de huisbezoeken als positief.

De manier waarop medewerkers met de budgethouders omgaan en de deskundigheid van de medewerkers maken dat de budgethouders deze services een ruime zeven geven. Bijna 90 procent van de respondenten is van mening dat de medewerkers goed luisteren en bijna hetzelfde percentage ziet dat medewerkers van zorgkantoren hun afspraken nakomen. 

Door: Redactie Nationale Zorggids 

Relevante artikelen

Alles van gehandicaptenzorg
    • Gehandicaptenzorg

    Maatschappelijke organisaties: ‘Zorg dreigt een luxe te worden voor kwetsbare groepen’

    12 december 2025 om 13:10
    • Gehandicaptenzorg

    Tieleman past regels voor voertuigen voor mensen met een beperking

    11 december 2025 om 12:36

Aankomende evenementen

21 Dec
Algemene rondleidingen bij OlmenEs
  • Friesland
13 Jan
Van ex-partner naar co-ouder
  • Noord-Brabant
08 Feb
Als het spel te ver gaat – gokschade herkennen in de huisartsenpraktijk en de basis-GGZ
  • Limburg