De jaarlijkse 3FM-actie Serious Request staat dit jaar in het teken van de gevolgen van de coronapandemie. De zender organiseert in december, in de week voor kerstmis, voor de derde maal een Lifeline-editie, de vorm die de actie gekregen heeft nadat afscheid was genomen van het Glazen Huis. En het wordt, na 17 jaar en 18 edities, de laatste maal dat 3FM voor Serious Request samenwerkt met het Rode Kruis.
Het is nog niet duidelijk wat voor vorm de Serious Request-week exact gaat krijgen, laat een woordvoerder van NPO weten. "De precieze vorm zal ook afhankelijk zijn van de coronamaatregelen die op dat moment in Nederland gelden", legt hij uit. Tijdens de vorige twee edities gingen dj's van 3FM wandelen om met luisteraars geld in te zamelen voor het goede doel.
Laatste Serious Request met Rode Kruis
Maar aan de jarenlange samenwerking met het Rode Kruis komt dus na dit jaar een eind. "3FM heeft de afgelopen tijd in het teken gestaan van meerdere grote veranderingen", meldt zendermanager Sharid Alles. "We voelen de behoefte om verder te kijken dan een doel of thema dat gebonden is aan noodhulp zoals het Rode Kruis deze biedt, vandaar het besluit om deze editie een laatste keer samen te werken met het Rode Kruis. Een moeilijke beslissing, gezien de goede samenwerking en de hoge wederzijdse waardering."
3FM hoopt binnenkort meer details over de actie bekend te kunnen maken.
Door: ANP