Menzis ziet klantenbestand dalen
WAGENINGEN – Bij het kiezen van een zorgverzekering letten mensen steeds bewuster op de prijs en het gemak. Zij kijken daarbij kritisch naar de aanvullende dekkingen. Dat concludeert zorgverzekeraar Menzis.
Na de sluiting van de jaarlijkse overstapperiode blijkt dat de verzekeraar twee procent van haar ruim twee miljoen klanten heeft verloren, maar dat het internetlabel AnderZorg gegroeid is met 12 procent. Met 230.000 verzekerden is dat de grootste in Nederland in zijn soort.
Menzis herkent overigens het beeld niet dat klanten massaal hun aanvullende en tandartsverzekeringen opzeggen. Dit komt voor een groot deel doordat de zorgverzekeraar de premiestijging voor de aanvullende- en tandverzekeringen beperkt of gelijk heeft gehouden. Het aantal klanten met een aanvullende verzekering ligt ruim boven de 80 procent en het aantal klanten met een tandverzekering ligt op 70 procent.
© Nationale Zorggids / Martijn Keitz