Vernieuwd productaanbod leidt tot groei zorgverzekeraar Eno
DEVENTER – Het voorlopige landelijke overstappercentage is 7,5 procent, meldde Zorgverzekeraars Nederland (ZN) deze week. Zorgverzekeraar Eno heeft vorig jaar echter een grotere groei van het aantal klanten gezien, zo meldt de verzekeraar.
De groei van de merken Salland verzekeringen en Energiek, beide onderdeel van Eno, was ruim 20 procent. Commercieel directeur Jos Peeters zegt dat deze stijging van het aantal klanten mede komt doordat het aanbod van aanvullende en tandartsverzekeringen voor beide merken ingrijpend is vernieuwd. “Bestaande klanten hebben erg enthousiast gereageerd op het nieuwe aanbod”, aldus Peeters.
De snelheid van het afhandelen van afspraken met zorgaanbieders is een belangrijk aandachtspunt voor de zorgverzekeraar, omdat dit de laatste tijd vaak negatief in de media verscheen.
Het maken van goede afspraken met zorgaanbieders kost tijd, bijvoorbeeld door veranderingen in overheidsmaatregelen. Volgens Peeters gaat dit de laatste jaren echter wel steeds sneller en is het streven van Eno om de afspraken met zorgaanbieders van volgend jaar nog dit jaar af te ronden.
© Nationale Zorggids / Florian Kersten