31 maart 2020 om 13:15
< 1 min lezen

Actie Zondag met Lubach levert Rode Kruis al ruim 250.000 euro op

Het programma Zondag met Lubach heeft sinds zondagavond 10.667 T-shirts verkocht en haalt daarmee ruim 250.000 euro op voor het Rode Kruis. Lubach zette de actie op naar aanleiding van een item over het marketingbedrijf Rumag. In het programma werd zondag kritiek geuit op het bedrijf dat zelf winst zou maken op een benefietactie en daarnaast plagiaat zou hebben gepleegd.

In plaats van een T-shirt met de tekst “Ik.geloof.in.jou.en.mij”, waarmee Rumag onder andere geld ophaalde voor het goede doel, maakte Lubach een shirt met “Ik,geloof,in,jou,en,mij”, om het bedrijf op de hak te nemen. Die ludieke actie pakt goed uit, want met meer dan tienduizend verkochte shirts ontvangt het Rode Kruis een bedrag van 160.000 euro. Daarnaast is er via Lubag.nl nog eens 92.000 euro aan losse donaties binnengekomen.

De presentator reageert verheugd op de gulle donaties: “Yes!” Rumag, bekend van de grappig bedoelde teksten met punten tussen elk woord, ontkende maandag het winst maken op de benefietactie en liet weten te zijn geschrokken van de beschuldigingen.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van dossier corona
    • Dossier Corona

    Viroloog Marion Koopmans waarschuwt voor mogelijke nieuwe pandemie

    6 januari 2025 om 14:57
    • Dossier Corona

    De meest gelezen artikelen van 2024: dit hield jullie bezig in de zorg

    27 december 2024 om 11:41