27 oktober 2016 om 14:14
< 1 min lezen

Campagne “Slechthorend. Nou en?!” inspireert slechthorende jongeren

Laat je slechthorendheid je niet beperken! Dat is de boodschap van de campagne “Slechthorend. Nou en?!”, die start op donderdag 27 oktober. Op Instagram, Facebook en de website www.slechthorendnouen.nl lees en zie je de verhalen van slechthorende jongeren die ieder hun eigen doel nastreven. Op 12 november is de première van de gelijknamige documentaire en de lancering van het bijbehorende kaartspel “Geroezemoes”. Dit meldt Kentalis.

Hoe gaan jongeren de uitdaging aan om zich niet te laten beperken door slechthorendheid? Op de sociale media-kanalen van SH-Jong en de website van “Slechthorend. Nou en?!” vertellen ze via foto’s, filmpjes en blogs over hun worstelingen, overwinningen en tips & tricks. Door middel van een foto, filmpje of stukje tekst doen zij hun verhaal. Jongeren die zelf slechthorend zijn, kunnen hun ambities en tips & tricks delen op www.slechthorendnouen.nl. Daarmee maken ze bovendien kans op mooie prijzen.

De campagne heeft als doel mensen bewust te maken van de drempels die slechthorenden tegenkomen in het dagelijks leven. De campagne laat zien dat deze drempels geen onoverkomelijke belemmeringen hoeven te zijn. “Slechthorend. Nou en?!” is niet alleen interessant voor slechthorende jongeren, maar ook voor ouders, ambulant begeleiders, leerkrachten, maatschappelijk werkers en andere geïnteresseerden.

Onderdeel van de campagne is de gelijknamige mini-docu. In “Slechthorend. Nou en?!” onderzoekt de onlangs afgestudeerde journalist en SH-Jong-voorzitter Stan van Kesteren hoe slechthorende jongeren hun dromen kunnen waarmaken. Door jongeren in verschillende leeftijds- en acceptatiefases op te zoeken, komt hij erachter wat er nodig is voor een succesvol en gelukkig leven als slechthorende. Ook het kaartspel “Geroezemoes” is speciaal ontwikkeld voor deze campagne. Met het spel worden kinderen zich bewust van hun eigen communicatie. Geroezemoes is vanaf 1 november al te koop bij Uitgeverij Pica, waar je het kunt bestellen voor €14,95.

Het kaartspel en de korte documentaire worden officieel gelanceerd op 12 november. Slechthorende jongeren kunnen op die dag de première bijwonen en het kaartspel voor het eerst spelen. Inschrijven kan op http://bit.ly/meet-and-greet12nov. 

Door: Redactie Nationale Zorggids 

Relevante artikelen

Alles van jeugdzorg
    • Gehandicaptenzorg

    Invoering inkomensafhankelijke bijdrage Wmo uitgesteld naar 2027

    24 december 2024 om 11:10
    • Gehandicaptenzorg

    Zorginstelling ’s Heeren Loo stuurt cliënt weg die er al bijna zijn hele leven woont

    20 december 2024 om 11:39