18 mei 2016 om 14:19
< 1 min lezen
Bijeenkomsten inkoop Wmo 2017
In de maand mei zijn er weer een aantal consultatiebijeenkomsten voor zorgaanbieders en cliëntenorganisaties. De bijeenkomsten zijn bedoeld om te inventariseren welke ervaringen de aanbieders hebben, wat de benodigde expertise is en wat de ideeën zijn voor verbetering. Vervolgens kan de gemeente op basis van deze informatie de beste zorg inkopen.
Eind 2016 lopen de contracten van de huidige zorgaanbieders af. Dit geldt voor aanbieders van zowel huishoudelijke hulp (HH) als maatwerkvoorziening ondersteuning (MVO). De gemeente schrijft een nieuw bestek voor de inkoop voor 2017 en volgende jaren. Hiervoor zijn de ervaringen van de zorgaanbieders van belang. Om tot een goed bestek te komen gaat de gemeente in gesprek met zorgaanbieders en cliëntenorganisaties.
Bijeenkomsten voor zorgaanbieders en cliëntenorganisatie
De gesprekken met zorgaanbieders vinden plaats door middel van marktconsultatiebijeenkomsten. Op de marktconsultatiebijeenkomsten krijgen aanbieders de kans om de ervaringen met ondersteuning aan burgers over het afgelopen jaar te delen met de gemeente. Ook willen we graag de ervaring, expertise en ideeën van aanbieders meenemen bij de ontwikkeling van het nieuwe bestek.
Geplande marktconsultatiebijeenkomsten
- 17 Mei 10.00-12-30 uur Bijeenkomst met aanbieders voor zintuigelijk beperkten
- 19 Mei 10.00-13.00 uur Bijeenkomst met focusgroep cliëntvertegenwoordigers (Zorgbelang)
- 23 Mei 09.00-11.00 uur Consultatie Tarieven – voor zorgaanbieders
- 23 Mei 11.00-13.00 uur Consultatie Tarieven – voor stafmedewerkers c.q. leidinggevenden
- 23 Mei 13.00-16.00 uur Bijeenkomst over de verbinding tussen de aanbieders van HH/MVO en de Haagse welzijnsorganisaties
- 6 juni 13.00-16.00 uur Consultatie Tarieven
Contact
Bent u een zorgaanbieder en heeft u een vraag over de inkoop Wmo 2017 of wilt u zich aanmelden voor een van de komende bijeenkomsten? Stuur dan een e-mail naar inkoopwmo2017@denhaag.nl.